Anotace seminářů pro školní rok 2025/2026
Pro školní rok 2025/2026 je v nabídce 52 seminářů.
Počty povinně volitelných seminářů v jednotlivých ročnících jsou následující
- kvinta a sexta: 1 seminář ze základní nabídky
- septima: 3 semináře, z toho nejvýše 1 z kategorie rozšiřujících
- oktáva: 5 seminářů, z toho nejvýše 1 z kategorie rozšiřujících
V hlavičce je vždy uveden ročník a také typ semináře: základní či rozšiřující.
Semináře jsou předběžně rozděleny do bloků, které by mohly být v rozvrhu ve stejný čas. Vaše volba tím není omezena, ale když si vyberete víc seminářů z jednoho bloku, je větší pravděpodobnost, že budete muset svoji volbu z rozvrhových důvodů změnit.
Nově je zařazena volba pro ty, kdo plánují do konce září získat jazykový certifikát na úrovni maturitní zkoušky (AJ C1, ostatní jazyky B2). Ti mohou místo semináře zvolit "uznání jazykového diplomu", předmět budou mít na vysvědčení, ale ne v rozvrhu. Pro ostatní bude možné nechat si uznat jazykové semináře až pro 2. pololetí.
Pro žáky studující německý jazyk se počítá v povinné či nepovinné formě se seminářem k DSD v septimě a oktávě (v sextě je nahrazen konverzací z německého jazyka.) Volba německého diplomního semináře není povinná: žáci, kteří si zvolí jiný z nabídky povinně volitelných seminářů a připravují se ve sprachdiplomovém programu, budou moci německý seminář navštěvovat navíc jako nepovinný předmět.
Semináře projdou soutěží o zájem studentů. Přihlašování bude spuštěno v týdnu od 17. února, nejprve pro oktávy a pak pro všechny ostatní. Přesný čas bude oznámen mailem.
Počítáme s otevřením cca 40 seminářů. O jejich otevření bude rozhodovat počet přihlášených žáků.
Volba semináře je pro daný školní rok závazná. Změna je možná pouze z vážných důvodů v pololetí, a to na základě souhlasu ředitele (viz školní řád AG), proto vybírejte uvážlivě!
Lucie Bohatá
BLOK 1
AJ3b: CAE preparatory course I
- Učitel: J. Váňa
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 14 žáků
- Anotace: Seminář je primárně zacílen připravit své studenty na složení zkoušky Cambridge English: Advanced - a to jak po stránce obsahové, tak po stránce formální. V rámci kurzu studenti mají jedinečnou příležitost si zopakovat či doosvojit gramatické struktury úrovně C1, na této úrovni si rovněž rozšířit různé aspekty slovní zásoby (idiomy, frázová slovesa, kolokace atd.) a rozšířit si na tuto úroveň své Language Skills - listening, reading, speaking a zvláštní pozornost bude věnována writing skills. Hodiny budou rovněž průběžně doplňovány jednotlivými částmi tzv. mock-testů (testy nanečisto - důvodem je, že kurz je plánován jako dvouletý, ovšem aby i po prvním roce student věděl, jak úrovňově "na tom" je, zda je na zkoušku připraven již po prvním roce kurzu) a dle potřeb studentů dalšími materiály pro důkladnější procvičení témat, která v rámci kurzu vyplynou jako problematická. Kurz je rovněž velmi dobrou volbou jako opakování gramatiky a slovní zásoby na úrovni C1, tedy částečně přesahující úroveň školní maturity, anebo pro ty studenty, kteří prostě chtějí o něco více, než co poskytují učebnice v běžných hodinách. učebnice: Bell, Jan - Gower, Roger: Advanced Expert Coursebook, Pearson 2014-2017. (pro tento školní rok plánovaný rozsah Module 1-5, možná více) pozn. Nejste-li si jisti, zda je Vaše jazyková úroveň pro kurz vhodná, zastavte se u mě na konzultaci, či nejlépe se zeptejte Vašeho angličtináře
LJ: Latinský seminář
- Učitel: P. Koronthály
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Seminář nabídne rozšíření a prohloubení znalostí latinského jazyka a kultury. Jeho obsahem bude nejen pokročilejší gramatika a čtení latinských textů (ať už antických, středověkých či křesťanských), ale i reálie nad rámec základního kurzu. Nabídne tak témata z jazyka, literatury, kultury a dějin antiky a latinského středověku, která se v příbuzných předmětech objevují jen okrajově (patristická literatura, dějiny pozdního císařství, pozdní antika, středověká latinská vzdělanost a středověká latina, novověká církevní latina aj.). Témata budou přizpůsobena aktuální poptávce přihlášených studentů.
Seminář je určen všem studentům se zájmem o humanitní vzdělání, nezbytný je pak pro ty, kdo uvažují o maturitě z latiny.
IT3: Seminář z programování pro septimy
- Učitel: P. Kryl
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 12 žáků
- Anotace: Seminář je určen pro studenty se zájmem o programování a matematiku. Pobavíme se o tom, co je to operační složitost algoritmu. Probereme si také základní datové struktury a algoritmy, které nám zjednoduší život při řešení typických problémů souvisejících s umělou inteligencí. Na semináři probereme také moderní kryptografii: povíme si o certifikátech, šifrování a povíme si co je to blockchain. Maličko se dotkneme i kryptoměn.
D7: Dějepis s francouzštinou
- Učitel: J. Soukup
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: rozšiřující
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Seminář "Dějepis s francouzštinou" je pro studenty jedinečnou příležitostí, kdy mohou v rámci jednoho semináře rozvíjet své jazykové kompetence a zároveň prohlubovat odborné znalosti. Seminář bude vyučován tzv. CLIL metodou, což studentům umožní osvojení znalostí a dovedností v obou předmětech zároveň. Takto zvolená metoda zároveň umožňuje vést seminář ve francouzském, ale i v českém jazyce. Úroveň francouzštiny by tedy neměla být překážkou pro zapsání se do kurzu. Vyučující se se studenty domluví na preferovaném historickém období či tématech, které budou v kurzu probírány. Kromě výše zmíněných cílů se pokusíme skrze četbu a analýzu primárních a sekundárních pramenů jednotlivé historické události uchopit v jejich širších kulturně-historicko-literárních souvislostech a kriticky se nad nimi zamýšlet. Ke každému tématu bude studentům poskytnuta studijní opora v podobě pracovního listu a slovíček. Věříme, že takto navržená struktura semináře obohatí studenty nejen historicko-kulturně, ale také jazykově.
ZSV3: Cesta do hlubin študákovy duše
- Učitel: Š. Charvát
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Máte pocit, že se při studiu na AG ztrácíte a nevíte, jak ho dobře zvládat? Je pro vás lidská psychika tak trochu oříšek a rádi byste lépe porozuměli ostatním i sami sobě? Zajímá vás psychologie a pedagogika a rádi byste si učivo z hodin ZSV vyzkoušeli v praxi? Pak je seminář "Cesta do hlubin študákovy duše" určen právě vám.
Seminář bude rozdělen do dvou pololetí. V prvním pololetí se ponoříme do světa psychologie a teoretické učivo hodin ZSV převedeme do praxe. Podíváme se např. na to, jak odhalit klamy našeho rozumu i smyslů, jak pomocí psychologických testů rozumět sám/sama sobě, jak správně komunikovat s ostatními, jak pečovat o své duševní zdraví, jak pomoci osobám v krizi, jak zvládnout školní prezentaci i pracovní pohovor... a mnoho dalšího.
Ve druhém pololetí se naše pozornost přesune k psychologii učení, kde prozkoumáme různé učební strategie a důvody, proč se nám (ne)daří dobře učit. Přičichneme si i k pedagogice a didaktice, a nahlédneme tak za druhou stranu učitelské katedry a vysvětlíme si, proč nás učitelé učí, tak jak učí, s jakými výchovně-vzdělávacími dilematy se potýkají všichni vychovatelé včetně rodičů... a tak dále.
Seminář je určen všem nadšencům psychologie a pedagogiky, kteří chtějí poznávat taje lidské duše. Stejně tak seminář otevírá možnosti i případným budoucím psychologům, psychoterapeutům, vychovatelům či učitelům. Počítejte s tím, že seminář je prakticky orientovaný a bude zahrnovat zažívání praxe "na vlastní kůži" -- tj. provést cvičný pomáhající rozhovor, sehrát mezilidský konflikt, vyzkoušet si pracovní pohovor nanečisto, zahrát si na učitele a připravit si pro své spolužáky výukovou aktivitu... a podobně.
FY4: Seminář z fyziky pro oktávy
- Učitel: L. Bernard
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 25 žáků
- Anotace: Seminář je zaměřený na propojování a prohloubení fyzikálních a matematických poznatků a schopnost jejich aplikace v neobvyklých úlohách. Je určený žákům, kteří si zvolili maturitu z fyziky nebo chtějí svoje poznatky z fyziky rozšířit a shrnout pro následné vysokoškolské studium.
CH3: Chemické repetitorium
- Učitel: I. Chlebounová
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 24 žáků
- Anotace: Doplnění mezer ve středoškolském vzdělání. Možnost vyzkoušet některé laboratorní pokusy, práci s měřicími přístroji Vernier a Pasco, navštívit odborné ústavy a chemicky zajímavé provozy. Využití mezipředmětových vztahů a environmentální výchovy. Prostor pro hlubší ponoření do vybraných témat a vlastní badatelskou práci.
BLOK 2
AJ1: Taboos and Issues
- Učitel: A. Würtherlová
- Ročníky: kvinta
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Jste poněkud znuděni standardními konverzačními tématy z jazykových učebnic? Vyzkoušejte tedy seminář, kde bude řeč o tématech méně standardních či otřelých.
Očekává se zejména ochota mluvit, diskutovat - a odvaha mít názor/vyjádřit ho.
V semináři se bude mluvit, číst a trochu psát.
Seminář vychází z učebnice Taboos and Issues - viz název semináře - ale nemusíte si ji pořizovat. Pochopitelně můžete přijít i s tématem a materiálem vlastním.
AJ4: CAE preparatory course II
- Učitel: J. Váňa
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 14 žáků
- Anotace: V tomto případě se jedná o pokračování přípravného kurzu z minulého roku. Seminář je primárně zacílen rovněž připravit své studenty na složení zkoušky Cambridge English: Advanced - a to jak po stránce obsahové, tak po stránce formální. Kurz je primárně určen pro ty, kteří v minulé roce absolvovali CAE PREP COURSE 1, ovšem je taktéž vhodný i pro zájemce, kteří sice CAE PREP 1 neabsolvovali, ale jsou sami již na jazykové úrovni C1-. Zde bych doporučil se poradit buďto se mnou či se svým angličtinářem.
V rámci kurzu studenti mají jedinečnou příležitost si zopakovat či doosvojit gramatické struktury úrovně C1, na této úrovni si rovněž rozšířit různé aspekty slovní zásoby (idiomy, frázová slovesa, kolokace atd.) a rozšířit si na tuto úroveň své Language Skills - listening, reading, speaking a zvláštní pozornost bude věnována writing skills. Hodiny budou rovněž průběžně doplňovány jednotlivými částmi tzv. mock-testů (testy nanečisto - důvodem je, že kurz je plánován jako dvouletý, ovšem aby i po prvním roce student věděl, jak úrovňově "na tom" je, zda je na zkoušku připraven již po prvním roce kurzu) a dle potřeb studentů dalšími materiály pro důkladnější procvičení témat, která v rámci kurzu vyplynou jako problematická.
Kurz je rovněž velmi dobrou volbou jako opakování gramatiky a slovní zásoby na úrovni C1, tedy částečně přesahující úroveň školní maturity, anebo pro ty studenty, kteří prostě chtějí o něco více, než co poskytují učebnice v běžných hodinách. učebnice: Bell, Jan - Gower, Roger: Advanced Expert Coursebook, Pearson 2014-2017. (pro tento školní rok plánovaný rozsah Module 5-10)
Nejste-li si jisti, zda je Vaše jazyková úroveň pro kurz vhodná, zastavte se u mě na konzultaci, či nejlépe se zeptejte Vašeho angličtináře
NJ1: Němčina - gramatické a lexikální repetitorium
- Učitel: J. Ginzelová
- Ročníky: kvinta
- Typ: základní
- Kapacita: max 15 žáků
- Anotace: Pár let němčiny za Vámi, dalších několik před Vámi a hlavně letos v kvintě první "dé-es-déčko"... Slov i pravidel jste slyšeli už více než dost, ale nepozapomněli jste něco, umíte vše použít, je jasné, kdy a co kam patří? Na semináři vše zopakujeme, popř. doplníme a hlavně se budeme snažit pravidla aktivně používat v praxi "beim Sprechen, natürlich":-).
M1: Matematický seminář pro kvinty
- Učitel: J. Škrkal
- Ročníky: kvinta
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Jakým způsobem se matematika podílí na bezpečnosti např. našich online peněženek? Proč stojí funkce ve středobodu dnešní matematiky a jaký je jejich skutečný vztah k rovnicím? Proč se matematici snaží každičkou teorii dokázat? Na všechny tyto otázky se společně pokusíme najít odpovědi. Pokud chcete na matiku nahlédnout i jinak než pouze skrz vzorečky a počítání, tak je tento seminář pro Vás! Můžete se těšit na:
1) pokročilou výrokovou logiku a matematické důkazy
2) teorii čísel a využití dělitelnosti ve světě
3) pokročilé pojetí funkcí a jejich význam
4) soustavy rovnic a jejich využití v teorii optimalizace
M3: Matematický seminář pro septimy
- Učitel: M. Roesel
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Těžištěm semináře bude studium diferenciálního a integrálního počtu funkce jedné reálné proměnné. Jedná se o pojmy derivace, průběh funkce, užití derivace v geometrii a ve fyzice. Dále neurčitý a určitý integrál, geometrický smysl a geometrické úlohy. Fyzikální smysl integrálu a jeho aplikace. Nastíníme rozšíření pojmu derivace a integrálu i na funkce více proměnných. Seznámíme se s jednoduchými diferenciálními rovnicemi a jejich užitím. V poslední části semináře podnikneme výlet do diskrétní matematiky a teorie grafů.
Seminář může posloužit jako velmi dobrá příprava pro vysoké školy přírodovědného, ekonomického a technického směru. Látka nemá přímou návaznost na učivo sextánského semináře a je proto přístupná i těm, kteří dosud matematický seminář nenavštěvovali.
IT4: Seminář z programování pro oktávy
- Učitel: P. Kryl
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 12 žáků
- Anotace: Seminář je určen pro studenty se zájmem o programování a počítače obecně. V první části se ponoříme do GITu a ukážeme si GitHub. Velkou část semináře budeme věnovat tomu, jak psát čistý kód: povíme si o typových anotacích a zkusíme si psát náš kód jako LEGO stavebnici - povíme si o návrhových vzorech v objektovém programování. V druhé polovině kurzu si povíme něco o základech a aktuálních trendech v hardwaru. S tím souvisí asynchronní programování a pokud zbyde čas, zkusíme si napsat náš vlastní RESTový nebo GraphQL Python server.
ZSV1: Kvintesence práva
- Učitel: T. Pešek
- Ročníky: kvinta
- Typ: základní
- Kapacita: max 18 žáků
- Anotace: Přijde vám právo složité a chete do tohoto záhadného, ale praktického světa proniknout? Pak jste na správné adrese! Společně projdeme trestní, občanské a ústavní právo. Vysvětlíme si, jaké existují právní profese, že právo nejsou jen paragrafy, a že právníci a právničky se neučí zákony nazpaměť (většinou). Vyzkoušíme si několik simulovaných soudních jendnání a na vlastní kůži poznáte, jaké to je, být na místě soudce/soudkyně, obhajoby či obžaloby. Ne všechno ale bude jen hra - k odpovědnému právnímu myšlení se budeme muset společně probojovat. Uvítám tedy všechny ty, kteří mají o právo skutečný zájem.
PRV1: Přírodovědný seminář pro kvinty
- Učitel: I. Chlebounová, J. Cvachová
- Ročníky: kvinta
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Proč se kulička skutálí z kopce rychleji než váleček? Jakou rychlostí létají broky ze vzduchovky? Proleze vejce hrdlem láhve? Kde se dá ulovit živý nezmar? Baví vás chemie, biologie, fyzika? Chcete experimentovat, chodit do terénu a přicházet věcem na kloub? Zkusíte navrhnout svůj vlastní přírodovědný projekt? V semináři si užijete pokusy a prohloubíme také látku z běžných hodin. Bude to stát za to.
Cílem předmětu je rozšířit vědomosti žáků o synteticko-analytický přístup a využívat osvojené pojmy z jednotlivých přírodovědných předmětů v praktických úkolech, které jsou zaměřeny na pozorování jevů v terénu, práci s měřicími systémy Vernier a měřicími pomůckami programu Globe. Předmět výrazně rozvíjí schopnost pozorování, kreativity, kritického myšlení, logického uvažování a ukazuje principy, o které se opírá vědecké myšlení a tvorba výzkumného projektu. Nabízí environmentálně laděný pohled na okolí školy v kontextu s dalšími porovnávanými lokalitami. Organizačně se opírá o skupinovou práci a její specifika (rozdělení rolí, spolupráce, prezentace výsledků před ostatními, argumentace vlastního názoru, diskuze nad komplexními environmentálními problémy, vyslechnutí názoru ostatních).
BLOK 3
D5: Dějiny umění I
- Učitel: O. Faktor
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: rozšiřující
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Přemýšlíte, proč lidé tvoří i ničí? Proč Praha vypadá jinak než Řím? Zajímá vás hlubší poznání příběhu umění? Pak jste správně v semináři, který na pozadí historických událostí nabízí pohled na starší umění s akcentem na křesťanskou ikonografii ve středověku. Ani tak se nevyhneme tématům opomíjeným, kontroverzním či zobrazování nahoty a sexu v umění. Nastíníme si, jak je pro umění i společnost plodné čas od času porušit kánon a změnit zažitý vkus. Přiblížíme si, jakou moc měly antické i středověké sochy a obrazy, což položíme do kontextu novodobé propagandy a vizuální manipulace. Věřte, toto poznání nám poskytne lepší orientaci v dnešním vizuálním smogu. Relaxace a potěšení oka i duše nastane zejména při návštěvách vybraných expozic a památek -- doufejme i mimo Prahu. Výrazný podíl bude mít vlastní aktivita studentek a studentů formou referátů a seminární práce na zvolené téma. Ta se zároveň stane perfektní průpravou k maturitní práci. (Navazující seminář Dějiny umění II v dalším šk. roce se zacílí na výtvarné umění novější doby včetně umělce pronásledované, jakož i sloužící režimům.)
ZSV5: Ekonomie a finanční gramotnost
- Učitel: J. Hajíček
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: rozšiřující
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: V semináři se budeme věnovat základním teoretickým východiskům ekonomie, makroekonomickým ukazatelům (HDP, inflaci atd.), fungování trhu, tržní rovnováze, penězům a cenným papírům. Všímat si budeme také ekonomických souvislostí dnešní společenské a politické situace (např. novému vzestupu problematiky cel či otázce dotací). Neopomeneme ani ekonomické souvislosti našeho běžného života - budeme se proto zabývat otázkami finanční gramotnosti (spoření, půjčování peněz, sestavování osobního rozpočtu apod.), daní (např. daní z příjmu či DPH), pojištění (povinným i dobrovolným) i otázkám zaměstnání a podnikání. Seminář je otevřen pro každého zájemce o nesmírně zajímavou, ale na gymnáziích tradičně opomíjenou vědní disciplínu.
ZF: Filozofický seminář
- Učitel: D. Vejvodová
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 15 žáků
- Anotace: Seminář je určen pro zájemce o filosofii a maturitu z filosofie. Bude zaměřen na moderní filosofii a prokládán krátkými exkurzy do starších myšlenkových systémů (antika, středověk, novověk). Výuka je vedena formou krátkých výkladů a následných diskusí nad zadanými texty (domácí četba). Podmínkou účasti je schopnost pravidelně číst kratší teoretické texty. Účast maturantů ze Základů filosofie se předpokládá. Konkrétní témata zvolíme (také) podle zájmů a zaměření zúčastněných.
Příklady možných okruhů:
- Jak s námi zamávají transformativní události našeho života? Můžeme volit např. mateřství/otcovství, studium, nebo povolání na základě racionální úvahy? (např. Paulová, Jaspers)
- Jakou funkci mají emoce v našem životě? (Sartre, Wittgenstein)
- Jak se liší osobní a věcný vztah a nemícháme je tak trochu? (Buber, Lévinas, Fromm)
- Jakým způsobem ovlivňuje naše chápání války reportážní fotografie? (Sontagová, Berger)
- Jakou roli hraje v dnešním světě simulace? Umíme ji ještě odlišit od reality? (Baudrillard)
- Co s našimi životy dělá vyprávění o nich? Je paměť dobrý sluha a zlý pán? (Ricoeur)
FY3: Seminář z fyziky pro septimy
- Učitel: L. Bernard
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 25 žáků
- Anotace: Náplní semináře je jednak prohloubení učiva septimy, dále rozšíření o obory moderní fyziky, na které v běžné výuce není dost času: vlnová optika, speciální teorie relativity, jaderná a kvantová fyzika, astrofyzika. Poznatky získané v semináři jsou velmi vhodné pro pozdější maturitu z fyziky či přijímací zkoušky a další studium oborů (přírodovědných, technických, medicinských, ...), jejichž součástí je vysokoškolská fyzika.
BLOK 4
ČJ3: Literární toulky a starší česká literatura ve filmu
- Učitel: M. Roháčková
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 17 žáků
- Anotace: Pojďme se spolu toulat. Praha má tolik míst s literárními odkazy, některá z nich navštívíme a vstoupíme do světa jejich hrdinů (Vyšehrad, Malá Strana, Petřín, Bílkova vila, Nábřeží, Židovské město, ...).
Svět 19. století (nebo i starší) a první republiky poznáme také skrze filmová zpracování a jejich literární předlohy (v zimě, za nepohody). Tato část práce v semináři je založena na srovnávání literárního a filmového díla. Tato díla se objeví ve školním seznamu literatury plánovaném k vaší maturitě.
Konkrétní program spolu sestavíme na prvním semináři.
Každý seminarista pro ostatní připraví jednu vycházku a zpracuje jedno literární dílo a poreferuje o něm, dále se účastní rozborů textů a diskusí nad díly ostatními.
AJ2: Anglický seminář: Britain and the British Isles
- Učitel: K. Matulová
- Ročníky: sexta
- Typ: základní
- Kapacita: max 14 žáků
- Anotace: Co dělá Anglii Anglií? Její krajina, hrdinové, příběhy a dějinné události.
Při sledování filmů a četbě autentických textů procvičíme čtení a poslech s porozuměním, budeme mluvit, psát, dramatizovat, malovat i jinak tvořit. Pochopitelně dojde na reálie anglicky mluvících zemí Britských ostrovů, řeč bude o místních umělcích, spisovatelích, klíčových historických postavách a epochách.
Co formovalo současnou Anglii? Emigrace/imigrace, národní stereotypy, postavení menšin, náboženství, postavení žen ve společnosti, záležitosti politické a sociální.
AJ3a: CAE preparatory course I
- Učitel: J. Váňa
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 14 žáků
- Anotace: Seminář je primárně zacílen připravit své studenty na složení zkoušky Cambridge English: Advanced - a to jak po stránce obsahové, tak po stránce formální. V rámci kurzu studenti mají jedinečnou příležitost si zopakovat či doosvojit gramatické struktury úrovně C1, na této úrovni si rovněž rozšířit různé aspekty slovní zásoby (idiomy, frázová slovesa, kolokace atd.) a rozšířit si na tuto úroveň své Language Skills - listening, reading, speaking a zvláštní pozornost bude věnována writing skills. Hodiny budou rovněž průběžně doplňovány jednotlivými částmi tzv. mock-testů (testy nanečisto - důvodem je, že kurz je plánován jako dvouletý, ovšem aby i po prvním roce student věděl, jak úrovňově "na tom" je, zda je na zkoušku připraven již po prvním roce kurzu) a dle potřeb studentů dalšími materiály pro důkladnější procvičení témat, která v rámci kurzu vyplynou jako problematická. Kurz je rovněž velmi dobrou volbou jako opakování gramatiky a slovní zásoby na úrovni C1, tedy částečně přesahující úroveň školní maturity, anebo pro ty studenty, kteří prostě chtějí o něco více, než co poskytují učebnice v běžných hodinách. učebnice: Bell, Jan - Gower, Roger: Advanced Expert Coursebook, Pearson 2014-2017. (pro tento školní rok plánovaný rozsah Module 1-5, možná více) pozn. Nejste-li si jisti, zda je Vaše jazyková úroveň pro kurz vhodná, zastavte se u mě na konzultaci, či nejlépe se zeptejte Vašeho angličtináře
FJ1: Příprava na zkoušku DELF B1 + konverzace
- Učitel: S. Šmelhausová
- Ročníky: kvinta, sexta
- Typ: základní
- Kapacita: max 15 žáků
- Anotace: Příprava na zkoušku DELF úroveň B1 junior.
Rozšiřování slovní zásoby s poslechy, čtení textů.
Prohlubování gramatiky díky písemným projevům s korekcí.
Trénování mluveného projevu představování se, hraní různých situací.
Konverzace.
ŠJ1: Příprava na zkoušku DELE escolar A2/B1
- Učitel: K. Zlesáková
- Ročníky: kvinta, sexta
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Prohloubení gramatiky a slovní zásoby nezbytné pro "školní DELE A2/B1" zkoušku, která se provádí společně na úrovních A2 a B1 a podle výsledku student obdrží diplom jedné nebo druhé úrovně. A také jako příprava na zkoušku B1, kterou musí žáci sext na jaře absolvovat.
M2: Matematický seminář pro sexty
- Učitel: K. Špačková
- Ročníky: sexta
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Seminář je velmi vhodný pro studenty, kteří plánují profilovou maturitu z M a další studium na VŠ technických směrů. V semináři se budeme věnovat lineární algebře (řešení soustav rovnic Gaussovou eliminací, úprava matic, jejich hodnost, hodnota determinantu z definice i pomocí rozvoje determinantu, soustavy rovnic řešené pomocí determinantů). Také se seznámíme se základními algebraickými strukturami.
Dále se budeme věnovat oboru komplexních čísel v algebraickém i goniometrickém tvaru. A také nás čeká úvod do infinitezimálního počtu, tedy limit funkcí.
D2: Vybrané kapitoly starších dějin
- Učitel: O. Faktor
- Ročníky: sexta
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Kladete si otázku, proč si někdo evokuje středověk skrze rytířské ctnosti a romantickou zříceninu, kdežto jiný zase jen jako bídu a mor? Napadlo vás, proč jsou učebnice dějepisu plné "portrétů" panovníků, o nichž přitom netušíme, jak vypadali? Pokusíme se rozklíčovat nejen tyto "záhady". Seminář zve skalní fanoušky starších dějin stejně jako kohokoli, kdo má zájem se teprve přesvědčit, že středověk nebyl "temný", ale naopak velmi barevný a hlavně dobrodružný. Pojďme vybraná témata dlouhého dějinného období probádat různými přístupy na základě historických pramenů i pozdějších interpretací a dezinterpretací, formou prezentací, exkurzí a hlavně vlastní aktivitou studentek a studentů. Důležitou náplní semináře budou referáty a krátká seminární práce na zvolené téma. Ta se tak stane do budoucna vhodnou průpravou k maturitní práci.
ZSV2: Svět v pohybu
- Učitel: T. Pešek
- Ročníky: sexta
- Typ: základní
- Kapacita: max 15 žáků
- Anotace: Budeme přemýšlet a diskutovat nad aktuálními společenskými problémy a konflikty ve světě i v ČR (války, extremismus, chudoba, porušování lidských práv, migrace, sociální nerovnost, mezinárodní obchod, vzdělávání aj.) Pokusíme se rozkrýt důvody a důsledky těchto problémů a skrze individuální i skupinovou práci, simulaci, filmové dokumenty a referáty nacházet jejich potenciální řešení. A mnoho dalšího...
PRV2: Přírodovědný seminář pro sexty
- Učitel: I. Chlebounová, J. Cvachová
- Ročníky: sexta
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Fascinují vás přírodní vědy a chybí vám jejich větší propojení s běžným životem? Zajímají vás ekologické problémy? Budeme jezdit na naftu, vodík nebo elektřinu? Chcete si vyzkoušet rolové hry při jejich řešení? Láká vás měření v terénu nebo v laboratoři, vyhodnocení dat a návrh vlastního badatelského projektu zakončeného žákovskou konferencí? Chtěli byste navštívit výzkumné pracoviště? Nebo zažít program Globe? Pak je tento seminář právě pro vás.
Seminář je určený studentům se zájmem o přírodní vědy a technické obory. Osnovy jednotlivých předmětů doplňuje o prvky badatelsky orientované výuky, projektové výuky a kritického myšlení. Cílem předmětu je využívat osvojené učivo v praktických úkolech, které jsou zaměřeny na pozorování jevů v terénu, práci s měřicími systémy Vernier a měřicími pomůckami programu Globe. Nabízí environmentálně laděný pohled na okolí školy v kontextu s dalšími porovnávanými lokalitami. Organizačně se opírá především o skupinovou práci.
BI3: Biologický seminář
- Učitel: M. Truhlářová
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Seminář je určen pro zájemce o studium přírodovědných oborů a budoucím maturantům z biologie. Bude se věnovat rozšiřování a upevňování biologických znalostí a dovedností především z botaniky, zoologie a biologie buňky. V oktávě pak bude navazovat seminář z biologie člověka.
ZE: Zeměpisný seminář
- Učitel: J. Chloupková
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 15 žáků
- Anotace: Zem?pisný seminář si dává za cíl připravit studenty k maturitní zkoušce a prohloubit jejich znalosti a zájem o zeměpisnou tématiku. Ve výuce se věnujeme také aktualitám a zajímavostem dle zájmu studentů.
Součástí semináře bude účast na zeměpisných soutěžích, návštěva přednášek a jiných zeměpisných akcí.
VV: Seminář z estetické výtvarné výchovy
- Učitel: A. Angelová
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Smyslem semináře z estetické výtvarné výchovy je rozšiřování a prohlubování znalostí z oblasti dějin umění. Důležité je samostatné uvažování nad uměleckými díly, ale i pochopení uměleckých směrů i výtvarných trendů v historických souvislostech. Pomocí obrazových prezentací, ale i návštěv galerijních prostorů studenti získávají informace o autorech, směrech, stylech a jednotlivých obdobích z výtvarné kultury.
Druhou částí semináře je i praktická výtvarná činnost rozvíjející individuální kreativitu a je zaměřena na samostatné výtvarné vyjadřování. Využívají se grafické techniky (linoryt, suchá jehla, slepotisk), ale i klasické techniky (kresba, malba). Úkoly mohou být zaměřeny i na prostorovou tvorbu či kombinované techniky.
Studenti oktáv s předpokladem vstupu na maturitní zkoušku v druhém pololetí vypracovávají výtvarný projekt podle samostatného výběru. Ten potom tvoří součást maturitní praktické zkoušky z předmětu EVV.
Součástí těchto hodin jsou také vítané návštěvy obrazáren a architektonických objektů dle aktuální nabídky, které vedou ke konkrétnímu uměleckému zážitku.
BLOK 5
M5: Matematický seminář pro oktávy
- Učitel: M. Roesel
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 25 žáků
- Anotace: Shrnutí a systemizace učiva matematiky vyššího gymnázia, s poukazem na analogie a souvislosti a se zřetelem k profilové maturitě z matematiky. Témata: výroky, důkazy, množiny, dělitelnost, čísla, mocniny, výrazy, rovnice a nerovnice, absolutní hodnota, parametr, soustavy rovnic a nerovnic, funkce, polynomy a racionální funkce, goniometrické funkce, goniometrické rovnice, exponenciální a logaritmické funkce a rovnice, kombinatorika, pravděpodobnost, planimetrie (konstrukční úlohy, výpočty), trigonometrie, analytická geometrie (vektory, polohové úlohy v rovině a prostoru, metrické úlohy), kuželosečky, komplexní čísla, stereometrie (konstrukční úlohy, výpočty), posloupnosti a řady, limita a spojitost, derivace funkce, neurčitý a určitý integrál, diferenciální rovnice.
Seminář se bude hodit nejen maturantům z matematiky, ale i zájemcům o VŠ technického směru.
ZSV4: Seminář ZSV pro oktávy k profilové maturitní zkoušce
- Učitel: T. Pešek
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 30 žáků
- Anotace: Máte v úmyslu studovat práva, sociologii, ekonomii, politologii, mezinárodní vztahy či psychologii? Pomohla by vám u přijímacích zkoušek dobrá známka z maturitní zkoušky ze ZSV? Chcete se na složení maturitní zkoušky důkladně připravit? Pak je to seminář pro vás! Projdeme společně všechny společenskovědní discplíny podle maturitních otázek a některé vědomosti z hodin ZSV si i částečně rozšíříme. Vysvětlíme si, jak se co nejlépe připravit na maturitní zkoušku, vyzkoušíme si jí několikrát na nečisto a budeme se také radit, jak na obhajobu maturitní práce.
BLOK 6
AJ5: English in the World
- Učitel: Š. Charvát
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: rozšiřující
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Věděli jste, že když vám Nigerijec řekne "well done", vůbec vás nechválí? Nebo že když se s vámi dá Ind do řeči o vašem "good name", nijak to nesouvisí s vaším dobrým jménem? Či že když Australan mluví o "irresistible barbie", nemá tím na mysli svůdnou ani žádnou jinou dívku? Anebo že když jamajského rastafariána pozdravíte "hello", urazí se? A že když spolužákovi z USA během testu řeknete "Can you lend me a rubber?", ztrapníte se?
Proč se Australané oslovují "mate" a Afričané zase "brother/sister"? Proč už není Singapur součástí Malajsie? Proč se v Nigérii domluvíte lépe anglicky než v Indii? Proč mohli lidé v roce 1995 v amerických médiích slyšet necenzurované slovo pro černocha začínající na "N", zatímco v roce 1997 už ne? Proč je na Filipínách tolik katolíků? A z jakých anglických slov pochází kamerunská fráze "waka waka", popularizovaná hymnou mistrovství FIFA v Jižní Africe od Shakiry?
Toto vše je pouze drobnou ukázkou toho, co se můžete dozvědět na semináři "English in the World", jehož cílem je seznámení se s kulturou a jazykovými zvláštnostmi anglicky mluvících zemí mimo Evropu. Za čtyři čtvrtletí pokryjeme čtyři kontinenty a dvanáct zemí: Afrika (Nigérie, Keňa, Jižní Afrika), Amerika (USA, Jamajka, Guyana), Asie (Indie, Singapur, Filipíny), Oceánie (Austrálie, Nový Zéland, Šalamounovy ostrovy).
Seminář kromě kulturního poznávání zahrnuje i rozvoj jazykových dovedností v angličtině po všech stránkách. Pro účast na semináři není rozhodně nutné dostávat z angličtiny jedničky a mít gramatiku Insightu v malíku, od účastníka kurzu se však očekává úroveň dovedností (tj. poslech, četba, mluvení, psaní) alespoň na úrovni B2, aby byl účastník schopen porozumět neupraveným textům a videím, účastnit se diskuzí a napsat esej. A pak už stačí jen zájem o angličtinu a vše s ní spojené :)
FJ3: Příprava na zkoušku DELF B2 + maturita
- Učitel: S. Šmelhausová
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 15 žáků
- Anotace: Příprava na zkoušku DELF úroveň B2 scolaire.
Rozšiřování slovní zásoby s autentickými poslechy (francouzské rádio nebo video), čtení textů.
Prohlubování gramatiky, písemný projev s korekcí.
Trénování mluveného projevu s debaty nad tématy zkoušek.
Příprava na maturitní témata.
ŠJ3: Příprava na zkoušku DELE B2 a maturitní zkoušku ze ŠJ
- Učitel: D. Marchionni
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Přípravný seminář k DELE B2 a k maturitní zkoušce ze španělštiny - procvičování španělštiny na úrovni B2 + reálie, Španělska a Latinské Ameriky.
DG: Deskriptivní geometrie I+II
- Učitel: K. Steinerová
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: rozšiřující
- Kapacita: max 12 žáků
- Anotace: Uvažujete o studiu architektury? Nebo o studiu na strojní či stavební fakultě? Nebo na umělecké škole s výtvarným zaměřením? Nebo jen chcete rozvíjet svou prostorovou představivost? Pak je tento seminář právě pro vás.
Z důvodu absence tohoto předmětu na většině středních škol je právě neznalost základů deskriptivní geometrie jedním z hlavních problémů při studiu v prvním ročníku na technických vysokých školách. DG se objevuje i při přijímacích zkouškách na některé z výše uvedených škol. Protože se např. na architekturu konají přijímací zkoušky už v lednu, je vhodné začít seminář navštěvovat již v septimě.
Deskriptivní geometrie obecně se zabývá zobrazením prostorových objektů do roviny. My se v semináři seznámíme se dvěma konkrétními metodami zobrazování prostorových útvarů: kótovaným a Mongeovým promítáním. Budeme se zabývat též řezy těles.
Ve výuce se převážně rýsuje. Důraz je kladen na samostatnou práci pod vedením učitele. Snahou je co nejvíce modelovat zadané situace a zobrazit je pak na papíru -- tedy aktivně vymýšlet, nikoliv pasivně přebírat ukázané postupy.
Seminář je koncipován jako jedno- či dvouletý. Výuka začátečníků i pokročilých probíhá souběžně.
Součástí hodnocení je kromě pravidelných testů i jeden rys.
IT5: Seminář IVT nejen k maturitě
- Učitel: V. Nulíček
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Seminář je určen zejména pro studenty oktáv, kteří chtějí maturovat z předmětu Informatika a výpočetní technika, a také pro studenty, kteří studovat vysokou školu se zaměřením na informatiku. Dále je seminář vhodný pro ty studenty, kteří si chtějí v oboru IVT rozšířit své znalosti a praktické dovednosti.
Jednotlivé hodiny semináře jsou zaměřeny na opakování a rozšíření látky z jednotlivých oborů informatiky podle jednotlivých maturitních okruhů. Studenti si zopakují jak teoretické znalosti, které se naučili během jednotlivých ročníků výuky IVT na naší škole, tak budou zpracovávat i některé praktické příklady v těch aplikacích, kde je to od nich požadováno při maturitní zkoušce.
V rámci časových možností si studenti rozšíří své vědomosti i nad rámec osnov jednotlivých ročníků, aby byli dobře připraveni i pro studium VŠ daného oboru.
D3: Vybrané kapitoly novějších dějin
- Učitel: O. Faktor
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Seminář se zaměří na historické, společenské a kulturní mezníky novověku a moderních dějin, bez jejichž znalosti nelze plně porozumět dění v současnosti. Neopomineme dobová militaria, projevy kultury, proměny společnosti, nevyhneme se vybraným tématům druhé světové války a druhé poloviny 20. století a ke zlomu milénia, a to i prizmatem tehdejších obyčejných lidí, mládeže, beatniků, hudebníků, tvůrců i konzumentů pop-kultury či sexuální svobody. K poznání nám mimo jiné dopomohou exkurze a filmy, jakož i vlastní aktivita studentek a studentů formou referátů a seminární práce na vybrané téma. Ta zároveň poslouží jako ideální průprava k psaní maturitní práce.
D4: Maturitní seminář z dějepisu
- Učitel: bude upřesněno (J. Váňa / J. Soukup)
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Maturitní seminář je určen pro všechny studenty oktáv, kteří se rozhodli maturovat z dějepisu, popřípadě i pro ty, kteří sice maturovat nechtějí, ale potřebují si učivo základních kurzů dějin systematizovat a utřídit.
Maturitní seminář si primárně klade dva cíle:
1) příprava a zpracování maturitní práce z dějepisu, kdy studenti jsou postupně a systematicky vedeni k osvojení formy a zpracování obsahu maturitní práce - studenti se naučí vybrat a zpracovat literaturu, správně citovat a též zkomponovat odborný text historického zaměření, příprava a zpracování práce jsou rozděleny do několika na sebe navazujících postupných kroků, součástí seminářů je též simulace obhajoby maturitní práce
2) zopakování a systematizace učiva základních kurzů českých a světových dějin, studenti formou presentací opakují jednotlivá téma a postupně si tak zpracovávají maturitní témata k samotné maturitě, formou pracovních listů k jednotlivým tématům si studenti upevňují kompetence nutné k úspěšnému zvládnutí zkoušky (analýza, syntéza a interpretace historického materiálů, např. obrázky, texty, pojmy atd.), součástí jednotlivých seminářů je též simulace maturitní zkoušky
D6: Dějiny (ve) filmu
- Učitel: J. Ginzelová
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: rozšiřující
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Fenomén "pohyblivých obrázků" neodmyslitelně patří k moderní i postmoderní rozuměj dnešní době. Filmové plátno již nebo teprve - rozhodněte sami - přes 100 let zachycuje nejen romance, román(k)y, rodinné ságy... radostné, komické, vysněné jako i tragické obrazy (ze) života..., zároveň však také dokumentuje dějiny jak autenticky jakožto primární historický pramen, tak umělecky prostřednictvím hraných filmů, ovšem i tehdy s notnou či alespoň nějakou dávkou historické informace. Kritici a milovníci přesné a detailní faktografie řeknou: film jako nástroj historického poznání? Nepřichází v úvahu! Jejich oponenti však namítnou: Nezanechává už jen doba vzniku svou historickou stopu a informaci v rukopisu filmového snímku --- co se tehdy smělo, chtělo, umělo, existovalo? Pojďme se společně něco dozvědět o filmu jako takovém a pak se (na)učit vidět a (do)hled(áv)at historii ve filmech aneb jak příjemné spojit s užitečným, v našem případě s poznáváním (každodennosti) dějin.
"Před mnoha lety se říkalo "to je jako ve filmu" (jako že je to neuvěřitelné), pak přišlo "ten to ale nafilmoval" (jako že někdo někoho oblafnul) a teď přichází třetí fáze, kdy se chce, aby divák věřil tomu, co se z plátna říká." --- Miloš Forman český herec, režisér a scenárista
ZNK: Základy znakového jazyka
- Učitel: Z. Kurcová
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: rozšiřující
- Kapacita: max 15 žáků
- Anotace: Chcete ke svému jazykovému vzdělání přidat další úroveň? Máte možnost zúčastnit se výuky českého znakového jazyka se zkušeným lektorem. Vyžadován je zájem a aktivní účast, žádné předchozí znalosti nejsou nutné. Seminář je plánován jako jednoletý pro začátečníky, absolvenci loňského semináře mohou požádat vyučující o doporučení navazujícího kurzu.
HV4: Seminář z hudební výchovy
- Učitel: M. Roháčková
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 14 žáků
- Anotace: Cílem semináře je připravit maturanty k maturitní zkoušce a pro ostatní poznat širší spektrum skladeb z oblasti vážné hudby poslechem skladeb, převážně s partiturou či jiným notovým materiálem.
Vyučující probírá (opakuje a doplňuje) témata podle maturitních okruhů, a to z hudebních forem (výklad, referáty), dějin hudby (výklad, referáty), teorie (cvičení), probíhají rozbory ukázek (práce s partiturou či jiným notovým materiálem), maturanti opakují formou písemných prací.
BLOK 7
ČJ4: Česká a světová literatura ve filmu
- Učitel: M. Roháčková
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 18 žáků
- Anotace: Seminář je založen na srovnávání literárního a filmového díla, stěžejní část filmových zpracování pochází ze 60. let.
Částečná úprava seznamu děl podle přání zúčastněných probíhá na prvním semináři, zaměřili bychom se na literaturu vzniklou od 2. světové války, a to převážně českou. Také na filmová zpracování autorů z české nové vlny. Smyslem je pomoci hlouběji pochopit dílo v kontextu dobovém i uměleckém a dále práce s původním textem z literárního díla. Smyslem je také poznat širší spektrum literárních děl. Díla korespondují s nabídkou ve školním seznamu literatury k maturitě 2025/2026.
Každý seminarista pro ostatní zpracuje jedno literární dílo a poreferuje o něm, dále se účastní rozborů textů a diskusí nad díly ostatními.
CH4: Maturitní seminář z chemie
- Učitel: I. Chlebounová
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 28 žáků
- Anotace: Cílem semináře je utřídění chemických informací z různých ročníků, systematická příprava na maturitní zkoušku z chemie, rozšíření základního učiva o zajímavosti a novinky z oboru a opakování klíčových pojmů z jednotlivých témat, také propočítání příkladů a procvičení chemického názvosloví. Projdeme absolvované laboratorní práce, zaměříme se na významné chemické reakce.
BLOK 8
NJ3a: Německý diplomní seminář (7.A, AJ1)
- Učitel: A. Bozic
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Náplní semináře je systematická příprava ke zkoušce DSD II. Specifika slohové práce - požadovaná struktura, analýza grafu, příprava PPP, výběr vhodného tématu ke zkoušce. Seminář bude zařazen běžně v rozvrhu. Kdo si ho nezvolí, může ho mít jako nepovinný.
BLOK 9
NJ3b: Německý diplomní seminář (7.A, AJ2)
- Učitel: A. Bozic
- Ročníky: septima
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Náplní semináře je systematická příprava ke zkoušce DSD II. Specifika slohové práce - požadovaná struktura, analýza grafu, příprava PPP, výběr vhodného tématu ke zkoušce. Seminář bude zařazen běžně v rozvrhu. Kdo si ho nezvolí, může ho mít jako nepovinný.
BLOK 10
NJ4a: Německý diplomní seminář (8.A)
- Učitel: A. Bozic
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 16 žáků
- Anotace: Náplní semináře je systematická příprava ke zkoušce DSD II. Specifika slohové práce - požadovaná struktura, analýza grafu, příprava PPP, výběr vhodného tématu ke zkoušce. Seminář bude zařazen běžně v rozvrhu. Kdo si ho nezvolí, může ho mít jako nepovinný.
NJ4b: Německý diplomní seminář (8.B, NJ1)
- Učitel: A. Bozic
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 17 žáků
- Anotace: Náplní semináře je systematická příprava ke zkoušce DSD II. Specifika slohové práce - požadovaná struktura, analýza grafu, příprava PPP, výběr vhodného tématu ke zkoušce. Seminář bude zařazen běžně v rozvrhu. Kdo si ho nezvolí, může ho mít jako nepovinný.
NJ4c: Německý diplomní seminář (8.B, NJ2)
- Učitel: A. Bozic
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 18 žáků
- Anotace: Náplní semináře je systematická příprava ke zkoušce DSD II. Specifika slohové práce - požadovaná struktura, analýza grafu, příprava PPP, výběr vhodného tématu ke zkoušce. Seminář bude zařazen běžně v rozvrhu. Kdo si ho nezvolí, může ho mít jako nepovinný.
BLOK 11
BI4: Ecce homo (somatologie člověka)
- Učitel: J. Mrzílková
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 20 žáků
- Anotace: Seminář z biologie zaměřený na anatomii a fyziologii člověka, s náhledem do patologie a patofyziologie. Vhodný pro maturanty z biologie, ale hlavně jako příprava ke zkouškám na lékařské obory. Seminář bude probíhat ve středu odpoledne, většinou v Ústavu anatomie 3. lékařské fakulty.
BLOK 12
M4: Seminář z matematiky ke státní maturitě
- Učitel: Z. Lauschmann
- Ročníky: oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 40 žáků
- Anotace: Příklady v didaktických testech z matematiky nebývají těžké, ale vyžadují opravdu dobré pochopení dané látky. Při počtu cca 25 úloh z rozmanitých témat jde i o čas, navíc k rychlé orientaci v zadání je třeba mít spolehlivý nadhled a zejména zkušenost. Příprava na tuto zkoušku tedy musí zahrnout jednak velké množství příkladů, jednak upozorňování na souvislosti mezi různými tematickými celky; pozornost je však třeba věnovat i strategii a formální stránce zápisu řešení. A právě toto všechno si klade za cíl náš seminář.
BLOK 13
uzn1: uznání AJ diplomu místo semináře (C1, CAE a vyšší)
- Učitel: --
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 100 žáků
- Anotace: Plánujete získat jazykový diplom příslušné úrovně (AJ C1, ostatní B2) do konce září? V takovém případě si nepřihlašujte jazykový seminář, který byste si chtěli nechat uznat, ale zaškrtněte tuto volbu.
Jazykové semináře nebude možné nechat si v 1. pololetí uznat. Kdyby vám nakonec zkouška nevyšla, místo v semináři pro vás najdeme.
BLOK 14
uzn2: uznání jazykového diplomu místo semináře (druhý jazyk, B2 a vyšší)
- Učitel: --
- Ročníky: septima, oktáva
- Typ: základní
- Kapacita: max 100 žáků
- Anotace: Plánujete získat jazykový diplom příslušné úrovně (AJ C1, ostatní B2) do konce září? V takovém případě si nepřihlašujte jazykový seminář, který byste si chtěli nechat uznat, ale zaškrtněte tuto volbu.
Jazykové semináře nebude možné nechat si v 1. pololetí uznat. Kdyby vám nakonec zkouška nevyšla, místo v semináři pro vás najdeme.