Kvinta C v obrazech
V rámci hodin výtvarné výchovy společně s paní profesorkou Peterkovou jsme se rozhodli následovat minulé ročníky a znovu realizovat v menším rozsahu projekt “Živé obrazy”. Tento projekt spočívá v určitém napodobením námi vybraného, dostatečně známého obrazu, ve kterém bychom měli také my sami figurovat.
Tento nápad se nám opravdu líbil a ujali jsme se ho s nadšením. To jsme ještě nevěděli, jak těžké to bude. Celému focení předcházelo několik týdnů dohadování o výběru malířských děl a rozdělování práce. Kdo se ujme vedení? Jaký obraz se pokusíme vytvořit? Kde vezmeme kulisy a rekvizity, které jsou tak potřebné? Kde celé dílo nafotíme?
Problémů bylo dost a motivace postupně ubývalo. Ale jakmile jsme si rozdělili role, do kterých jsme se během chvíle dokázali dokonale vžít, všechno šlo lépe. Byť jsme v to už ani nedoufali, nakonec se nám podařilo sehnat vše potřebné a mohli jsme začít s focením. Naivně jsme se domnívali, že bychom mohli všechno zvládnout během dvou hodin naší výtvarné výchovy, s naší šnečí rychlostí to, ale opravdu nešlo. Z domova jsme si přinesli všechny možné pomůcky, které bychom mohli potřebovat. Pak jsme začali s aranžováním rekvizit a sebe samých do konečných podob živých obrazů.
Na chvíli se z některých z nás stali studenti lidské anatomie (Hodina anatomie doktora Tulpa – Rembrandt), nebo dívky snažící se upoutat pozornost mladého muže (Knihomol – Kupka). Nechyběl ani Egon Schiele a jeho portrét dívky se zrzavými vlasy.
Celý projekt hezky ozvláštnil naše hodiny výtvarné výchovy a my jsme si odnesli nezapomenutelnou zkušenost, jaké to je stát se součástí obrazu.
Klaudie Rampasová, Karolína Jelínková, 5. C