Roční projekty
Skutečnosti, že počet let, která žák stráví na gymnáziu, se kryje s počtem „umění“ či skupin klíčových kompetencí, chceme využít k tomu, že v každém jednotlivém školním roce realizujeme celoškolní projekt zaměřený přímo k rozvoji jednoho z osmi umění. Každý žák se tak v průběhu osmi let studia zúčastní projektů zaměřených ke všem osmi skupinám klíčových kompetencí.
- umění učit se (jazykem RVP ZV kompetence k učení): žák se umí učit a chce se učit, po celý život;
- umění řešit problémy (kompetence k řešení problémů): chápe problémy jako přirozenou součást našeho světa (i jako příležitost) a snaží se je řešit;
- umění komunikovat (kompetence komunikativní): chce a umí se vyjadřovat (ústně, písemně, prostřednictvím různých jazyků, technologií, případně umění) i reagovat na vyjádření druhých;
- umění žít s lidmi a pro lidi (kompetence sociální a personální): chce a umí spolupracovat s druhými i se sebou;
- umění být občan (kompetence občanské): chápe cenu a smysl dobrých zákonů, pravidel a tradic a dokáže je ctít;
- umění pracovat (kompetence pracovní): je šikovný a dokáže se prosadit (řídit sebe, případně druhé);
- umění hlubokého pohledu na svět (kompetence existenciální): (nejen v případě krize) dokáže opakovaně hledat a obhajovat smysl své činnosti i existence;
- umění navázat na tradici (kompetence akademické): disponuje okruhem znalostí a je si vědom souvislostí, které snad představují určitý luxus, ale zájem o ně je zdůvodněn kulturně, historicky, duchovně.
« Zpět